Nieuwtjes!

3 maart 2015 - Watkins, Minnesota, Verenigde Staten

Hey!

Afgelopen weken ben ik weer lekker bezig geweest met van alles en nog wat. Doordat ik niet druk ben met school, heb ik heerlijk veel tijd om bijv. piano te spelen, of te lezen etc. en dat is heel fijn! Vanmiddag waren we eerder uit vanwege een of andere blizzard maar eigenlijk valt het best wel mee vind ik.

Het wintersportseizoen is bijna afgelopen: de basketball teams spelen nu hun play-off wedstrijden, die bepalen of ze ''door'' mogen, het laatste worsteltoernooi is inmiddels afgelopen en dat betekent dat de lentesporten bijna beginnen! Ik ga track and field doen, wat wij in NL kennen als atletiek. Ik heb er zin in!

Dit betekent ook dat de laatste knowledge bowl wedstrijden in zicht komen, wat ik heel erg jammer vind. Ik had van te voren nooit gedacht dat zoiets echt zou bestaan, en ik ben zo blij dat ik hiervoor heb gekozen! Ik zat eerst heel erg te twijfelen of ik mee zou doen maar ik kan zeggen dat het een heel goede beslissing is geweest! Afgelopen woensdag hadden we een wedstrijd in Litchfield waarbij wij 3e zijn geworden. Een ander team, 4 jongens die echt álles weten, zijn eerste geworden van onze sectie!

En met de laatste basketbalwedstrijden komen de laatste pep bands in zicht. De pep band speelt tijdens de warm-ups en tijdens de rust, en het is altijd heel erg leuk om daaraan mee te doen! Ik vind het echt superjammer dat dat voorbij is.

Mijn weekenden zijn ook heel erg vol! Vorige week zaterdag heb ik de hele dag op scholen doorgebracht, hahaha! We begonnen de dag met een basketbalwedstrijd van mijn Amerikaanse nichtje Morgan, en daarna gingen we kijken bij het worsteltoernooi van Grant en John. Herman mocht helaas niet meedoen omdat hij niet in de hogere klasse kan spelen omdat hij een exchange student is. Het was een lange en intensieve dag maar de sfeer bij zo'n toernooi is altijd heel erg leuk!

Afgelopen weekend ben ik naar een cooking contest geweest waarvoor Jean een heerlijke soep had gekookt. Ik vond het heel leuk om zoiets mee te maken want ik ken het alleen van tv haha! Jean kan heel goed koken en ze had de publieksprijs gewonnen voor haar chicken dumpling soup!

De volgende dag gingen we eindelijk naar de Mall of America! Missy, mijn ''gastzus'' en haar man Marc wilden Herman en mij er graag naartoe nemen en John ging ook mee. Ik wilde me laten verrassen en had nog niet veel opgezocht over dit megawinkelcentrum en jeetje, ik ben inderdaad verrast! Het is echt gigantisch en dat komt voor het grootste deel door Nickelodeon Universe, een pretpark met achtbanen en al dat soort dingen, midden in het winkelcentrum. Kijk vooral naar de foto's! Het is echt supergroot, op de foto's kun je amper de helft zien. Verder was er een soort museum dat eigenlijk het omgekeerde was van Madurodam: een Barbiehuis in het groot. Het CSI museum zat er vlak naast en de hele onderste verdieping was SeaWorld. Ook waren ongeveer álle winkels die er bestaan, aanwezig in de mall (en ik heb, voor mijn doen, niet eens zo heel veel gekocht!). We zagen een winkel met TellSell spullen, een hoop Minnesotawinkels en gelukkig genoeg kledingwinkels. We hebben geluncht in een visrestaurant, Bubba Gump, dat volledig geïnspireerd is op de film Forrest Gump. Het was echt een superleuke dag!

Maandag 23 februari begon voor mij als een saaiere maandag. Ik stond op, maakte me klaar voor school, at mijn ontbijt en toen ik bijna naar school wilde gaan vertelde mijn gastmoeder Jean dat haar dochter Jen, die ruim 8 maanden zwanger is, naar het ziekenhuis ging. Herman en ik werden opgehaald om naar school te gaan en een paar uur later kreeg ik een sms van Jean: We have a baby boy! Mijn dag was ineens een stuk beter toen Jean zei dat we ze ook 's avonds gingen opzoeken in het ziekenhuis! Het was nog wel een klein beetje een gedoe want we hadden een muziekavond op school waarbij ik iemand ging begeleiden op de piano, maar gelukkig kwam alles zo uit dat ik gewoon mee kon! Het ziekenhuis is hier ruim 45 minuten vandaan, en het was al best laat dus we konden niet echt lang blijven maar het was zo leuk! De hele familie was er en iedereen was superblij met de kleine Jared Thomas! Ik ben echt heel blij dat ik deel uit mag maken van dit speciale moment!

Een paar dagen later gingen we er weer naartoe, en omdat hij te vroeg geboren was moest hij nog wel een tijdje in het ziekenhuis blijven, maar donderdag mochten de kersverse moeder en baby gelukkig naar huis! Mede doordat hij te vroeg geboren was, had hij teveel bilirubine in zijn bloed en zag hij er nogal gelig uit. Hij moest daarom onder een lamp (dat blauwe wat je op de foto's ziet). Inmiddels maken moeder en kind het heel goed!

Ik wens jullie heel veel succes met de toetsweek!

Liefs, Floor

1. Niels:
    7 maart 2015
    Lieve Floor,

Jij maakt heel wat mee met jouw gast-familie, en de familie natuurlijk met jou! Je bent nu 'guest aunt', het misstaat je niet hoor! Leuk om te zien. Het beeld dat ik ondertussen van high school krijg is dat het veel weg heeft van een sport-/game-/fun-school. Dat zal vast niet zo zijn, want waarschijnlijk haal je vooral het bijzondere en afwijkende t.o.v. nederlandse scholen er uit. En dat is wel heel wat, waar we in Nederland veel van kunnen leren denk ik! Het is nu helaas aftellen voor jou, en gelukkig aftellen voor ons! Tot snel!

papa